Tuesday, November 27, 2012

muffins with figs, chocolate and almonds


This muffin version fits the current season. I used dried figs, The recipe for the dough once sent me a friend. Of course, I has changed a little bit ;).

* * * 

Ta muffinowa wersja pasuje na obecną porę roku. Użyłam fig suszonych. Przepis na ciasto podesłała mi kiedyś koleżanka, oczywiście trochę uległ zmianie ;).




muffins with figs, chocolate and almonds

11-12 muffins

2 glasses of wheat flour
2/3 glass caster sugar (try to add less not more because figs and chocolate are sweet)
2 tsp baking powder
optional: 1/2 tsp soda
2/3 glass of buttermilk (I add natural yogurt)
2 big eggs
1 and 1/2 tsp of vanilla flavor (better: vanilla essence or vanilla bean)
85 g butter
6-8 dried or fresh figs
few cubes of dark chocolate
almond leafs
pinch of salt

Melt the butter. Meanwhile, sift the flour with the baking powder into a large bowl, add sugar, baking soda and salt. To add the melted butter, buttermilk / yogurt and leave at 2-3 minutes. Then add the vanilla yogurt and eggs and mix everything. In the bowl of dry ingredients add wet ingredients. Stir till combine with the flour. Add the chopped figs in small pieces, crushed / grated chocolate and almonds. Mix. Heat the oven to 200 degrees (5 in gas oven). Spread the dough of the paper trays (or silicon) in equal amounts. If we make muffins in paper cups - put them into a special form for the muffins.
Bake them for about 20 minutes until the muffins are golden brown. It took me more than 30 minutes, because I had difficulty in setting gas temperature in the oven.



muffiny z figami, czekoladą i migdałami

11-12 muffinek

2 szklanki mąki pszennej
2/3 cukru pudru (starajcie się dodawać raczej mniej niż więcej, ponieważ figi i czekolada są słodkie)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
opcjonalnie: 1/2 łyżeczki sody (tym razem nie dodałam)
2/3 szklanki maślanki lub jogurtu naturalnego (dodałam jogurt)
1 i 1/2 łyżeczki zapachu waniliowego (ale najlepiej esencji waniliowej lub ziarenek wanilii)
85 g masła
2 jajka
6-8 suszonych lub świeżych fig
kilka kostek gorzkiej czekolady
szczypta soli

Rozpuszczamy masło. W międzyczasie przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia do dużej miski, dodajemy cukier, ew. sodę oraz sól. Do rozpuszczonego masła dodajemy maślankę/jogurt i zostawiamy na 2-3 minuty. Potem do masła i jogurtu dodajemy wanilię i jajka i wszystko mieszamy. W misce z suchymi składnikami robimy dołek i wlewamy mokre składniki. Mieszamy do połączenia się z mąką. Dodajemy pokrojone w drobne kawałki figi, pokruszoną/startą czekoladę oraz migdały. Mieszamy. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni (5 w piekarniku gazowym). Masę rozkładamy do foremek papierowych (lub silikonowych) w równych ilościach. Jeśli muffiny robimy w papierowych foremkach to wkładamy je do specjalnej formy na muffiny.
Pieczemy je ok. 20 minut do momentu, gdy muffinki się zarumienią. Zajęło mi to ponad 30 minut, bo miałam trudności z ustawieniem temperatury w piekarniku gazowym. 

2 comments:

  1. Dla mnie idealne połączenie: babeczki i figi :)
    Mniam! Ale ja zdecyduję się na świeże figi, bo ostatnio się takimi objadałam i polubiłam ich smak!

    ReplyDelete
  2. świeże najlepsze, akurat nie było :/

    ReplyDelete